Logotype
Logotype

Fakturor till Mitt Bohuslän

Här kan du läsa mer om hur du skickar fakturor till Räddningstjänsten Mitt Bohuslän. Alla köp som görs av Räddningstjänsten Mitt Bohuslän ska faktureras med e-faktura. Observera att PDF inte är ett godkänt format.

Så här gör du:

Ni kan skicka fakturor till Mitt Bohuslän på tre olika sätt:

1. Via PEPPOL-nätverket

I första hand vill vi att elektroniska fakturor skickas via PEPPOL-nätverket. De format som Mitt Bohuslän kan ta emot är PEPPOL BIS Billing 3 samt Svefaktura 1.0. Uppgifter ni behöver för att kunna skicka e-faktura till oss via PEPPOL-nätverket.

  • PEPPOL-id: 0007:2220002808

Mer information om PEPPOL och hur ni skaffar ett eget PEPPOL-ID (digg.se)

2. Via andra kommunikationslösningar (VAN)

Mitt Bohuslän använder InExchange e-handelstjänst för att ta emot fakturor. Er leverantör av e-fakturatjänster kan eventuellt ha flera möjligheter utöver PEPPOL att skicka e-fakturor till InExchange. Mitt Bohuslän tar emot Svefaktura version 1.

De tekniska uppgifter ni behöver för att skicka Svefaktura till oss är:

  • Organisationsnummer: 222000-2808
  • Partsidentitet: 2220002808
  • GLN-nr: 7300009049714

3. Fakturaportal

Saknar ni teknisk lösning för att skicka e-fakturor kan ni i stället kostnadsfritt ansluta er till InExchange Fakturaportal för att själva manuellt registrera er faktura. Här kan man skapa upp till 100 fakturor om året kostnadsfritt.

Vid frågor om e-faktura kontakta rmb.ekonomi@mittbohuslan.se

Referenser

Fakturor till Räddningstjänsten Mitt Bohuslän ska märkas med en beställarkod i fältet för er referens som ni får av våra beställare vid inköp. En beställarkod består av en bokstav följt av sex siffror, exempel: U100xxx.

Fakturaadress

Räddningstjänsten Mitt Bohuslän
Larmgatan 6, 451 81 Uddevalla

I juni 2018 beslutade riksdagen att anta lagen om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling (2018:1277), vilket innebär att alla inköp oavsett värde som görs till följd av upphandlingslagarna LOU, LUF, LUFS eller LUK ska faktureras med e-faktura. Det gäller alltså även direktupphandlingar.

Den 1 april 2019 började lagen (2018:1277) om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling att gälla.

Informationsfilm om reglerna i den nya lagen.

Bankgiro

785-4516

Kontakt

rmb.ekonomi@mittbohuslan.se

Betalningsvillkor

Vi tillämpar alltid, såvida inte särskild annan överenskommelse har träffats, betalningsvillkoret 30 dagar efter fakturadatum* och betalar inga faktureringsavgifter eller liknande påslag på fakturan eller eventuella dröjsmålsräntor som överstiger räntelagens.

* Fakturadatum förutsätts vara lika med datum för fakturans avsändande.