Logotype

Fakturor till Mitt Bohuslän

Här kan du läsa mer om hur du skickar fakturor till Räddningstjänsten Mitt Bohuslän. Alla köp som görs av Räddningstjänsten Mitt Bohuslän ska faktureras med e-faktura. Observera att PDF inte är ett godkänt format.

Så här gör du:

Ni kan skicka fakturor till Mitt Bohuslän på tre olika sätt:

1. Via PEPPOL-nätverket

I första hand vill vi att elektroniska fakturor skickas via PEPPOL-nätverket. De format som Mitt Bohuslän kan ta emot är PEPPOL BIS Billing 3 samt Svefaktura 1.0. Uppgifter ni behöver för att kunna skicka e-faktura till oss via PEPPOL-nätverket.

  • PEPPOL-id: 0007:2220002808

Mer information om PEPPOL och hur ni skaffar ett eget PEPPOL-ID (digg.se)

2. Via andra kommunikationslösningar (VAN)

Mitt Bohuslän använder InExchange e-handelstjänst för att ta emot fakturor. Er leverantör av e-fakturatjänster kan eventuellt ha flera möjligheter utöver PEPPOL att skicka e-fakturor till InExchange. Mitt Bohuslän tar emot Svefaktura version 1.

De tekniska uppgifter ni behöver för att skicka Svefaktura till oss är:

  • Organisationsnummer: 222000-2808
  • Partsidentitet: 2220002808
  • GLN-nr: 7300009049714

3. Fakturaportal

Saknar ni teknisk lösning för att skicka e-fakturor kan ni i stället kostnadsfritt ansluta er till InExchange Fakturaportal för att själva manuellt registrera er faktura. Här kan man skapa upp till 100 fakturor om året kostnadsfritt.

Vid frågor om e-faktura kontakta rmb.ekonomi@mittbohuslan.se

Referenser

Fakturor till Räddningstjänsten Mitt Bohuslän ska märkas med en beställarkod i fältet för er referens som ni får av våra beställare vid inköp. En beställarkod består av en bokstav följt av sex siffror, exempel: U100xxx.

Fakturaadress

Räddningstjänsten Mitt Bohuslän
Bastiongatan 14
451 81 Uddevalla

I juni 2018 beslutade riksdagen att anta lagen om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling (2018:1277), vilket innebär att alla inköp oavsett värde som görs till följd av upphandlingslagarna LOU, LUF, LUFS eller LUK ska faktureras med e-faktura. Det gäller alltså även direktupphandlingar.

Den 1 april 2019 började lagen (2018:1277) om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling att gälla.

Informationsfilm om reglerna i den nya lagen.

Bankgiro

785-4516

Kontakt

rmb.ekonomi@mittbohuslan.se

Betalningsvillkor

Vi tillämpar alltid, såvida inte särskild annan överenskommelse har träffats, betalningsvillkoret 30 dagar efter fakturadatum* och betalar inga faktureringsavgifter eller liknande påslag på fakturan eller eventuella dröjsmålsräntor som överstiger räntelagens.

* Fakturadatum förutsätts vara lika med datum för fakturans avsändande.