Fakturor till Mitt Bohuslän
Här kan du läsa mer om hur du skickar fakturor till Räddningstjänsten Mitt Bohuslän. Alla köp som görs av Räddningstjänsten Mitt Bohuslän ska faktureras med e-faktura. Observera att PDF inte är ett godkänt format.
Så här gör du:
Ni kan skicka fakturor till Mitt Bohuslän på tre olika sätt:
1. Via PEPPOL-nätverket
I första hand vill vi att elektroniska fakturor skickas via PEPPOL-nätverket. De format som Mitt Bohuslän kan ta emot är PEPPOL BIS Billing 3 samt Svefaktura 1.0. Uppgifter ni behöver för att kunna skicka e-faktura till oss via PEPPOL-nätverket.
- PEPPOL-id: 0007:2220002808
Mer information om PEPPOL och hur ni skaffar ett eget PEPPOL-ID (digg.se)
2. Via andra kommunikationslösningar (VAN)
Mitt Bohuslän använder InExchange e-handelstjänst för att ta emot fakturor. Er leverantör av e-fakturatjänster kan eventuellt ha flera möjligheter utöver PEPPOL att skicka e-fakturor till InExchange. Mitt Bohuslän tar emot Svefaktura version 1.
De tekniska uppgifter ni behöver för att skicka Svefaktura till oss är:
- Organisationsnummer: 222000-2808
- Partsidentitet: 2220002808
- GLN-nr: 7300009049714
3. Fakturaportal
Saknar ni teknisk lösning för att skicka e-fakturor kan ni i stället kostnadsfritt ansluta er till InExchange Fakturaportal för att själva manuellt registrera er faktura. Här kan man skapa upp till 100 fakturor om året kostnadsfritt.
Vid frågor om e-faktura kontakta rmb.ekonomi@mittbohuslan.se
Referenser
Fakturor till Räddningstjänsten Mitt Bohuslän ska märkas med en beställarkod i fältet för er referens som ni får av våra beställare vid inköp. En beställarkod består av en bokstav följt av sex siffror, exempel: U100xxx.
Fakturaadress
Räddningstjänsten Mitt Bohuslän
Bastiongatan 14
451 81 Uddevalla
I juni 2018 beslutade riksdagen att anta lagen om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling (2018:1277), vilket innebär att alla inköp oavsett värde som görs till följd av upphandlingslagarna LOU, LUF, LUFS eller LUK ska faktureras med e-faktura. Det gäller alltså även direktupphandlingar.
Den 1 april 2019 började lagen (2018:1277) om elektroniska fakturor till följd av offentlig upphandling att gälla.
Bankgiro
785-4516
Kontakt
rmb.ekonomi@mittbohuslan.se
Betalningsvillkor
Vi tillämpar alltid, såvida inte särskild annan överenskommelse har träffats, betalningsvillkoret 30 dagar efter fakturadatum* och betalar inga faktureringsavgifter eller liknande påslag på fakturan eller eventuella dröjsmålsräntor som överstiger räntelagens.
* Fakturadatum förutsätts vara lika med datum för fakturans avsändande.